Skip to main content

Nieuwtjes

Sandra van Alcon Laboratories Belgium is al jaren fan van KonseptS en ze kroop in haar pen:

By konsepts / 12 juni 2024
Onze medewerkers (Alcon Laboratories Belgium), hebben met volle teugen genoten van een prachtige familiedag, die dankzij de fantastische samenwerking met Konsepts een groot succes was.  Konsepts onderscheidt zich door hun buitengewoon professionele werkwijze en hun uitgebreide expertise.  Hun team brengt altijd een overweldigende hoeveelheid kennis en positieve energie mee, wat essentieel is om van elk feest of evenement een onvergetelijke ervaring te maken.
De zorgvuldige planning en uitvoering door Konsepts overtrof al onze verwachtingen.  Hun toewijding en oog voor detail zorgden ervoor dat elk aspect van de dag perfect verliep, waardoor onze medewerkers en hun families een onvergetelijke tijd beleefden. Of het nu ging om de logistiek, de catering, of de entertainment, alles werd tot in de puntjes verzorgd.
We kijken nu al uit naar toekomstige samenwerkingen met Konsepts, aangezien zij keer op keer bewijzen dat zij de perfecte partner zijn om van iedere gelegenheid een gedenkwaardig evenement te maken.  Hun betrokkenheid en professionaliteit hebben onze familiedag getransformeerd tot een dag waar we nog lang met veel plezier op terug zullen kijken.
Een welgemeende dank je Sandra voor de fijne samenwerking. Zoekt u ook nog naar een toffe eventpartner? Ring The KonseptS bell!

Elk event begint op de parking!

By konsepts / 6 juni 2024
Eén van de eerste zaken waar we bij KonseptS op letten bij het bezoeken van locaties is de mogelijkheid om te parkeren.  Zijn er genoeg parkeerplaatsen? Niet alleen op het eerste zicht maar ook wanneer we de berekeningen maken? Zijn ze duidelijk aangegeven, ook als het donker is? Bij zowel grote als kleine events bekijken we parkeren op twee manieren: voldoende plaats voor de gasten én de crew. Deze crew bestaat niet alleen uit artiesten, maar ook uit medewerkers van de catering, fotografen, videografen, het eventkantoor, de eventmanagers van het organiserende bedrijf, enz... Daarnaast bekijken we de parkeeropties nog breder voor opbouw en afbouw. Moeten er vrachtwagens of koelwagens op de locatie blijven, of alleen laden en lossen? Voor hele grote events is dit parkeerbeleid een aparte kostenpost die begint met een degelijke scouting, analyse en een plan van aanpak. Signalisatie, duidelijke verkeersflow en parking boys on site zijn dan cruciaal. Bij KonseptS zorgen we ervoor dat alles soepel verloopt. Parkeren maakt altijd deel uit van het veiligheidsbeleid. En zeg nu zelf, als het parkeren al niet vlot verloopt en verwarrend is, dan is dat geen goede start voor de rest van het event, toch? Ons motto: "Elk event begint op de parking". Laten we dit dus vooral aandachtig vastpakken en organiseren. We've got the fix!

Visualisatie = the key!

By konsepts / 6 juni 2024
Bij KonseptS nemen we elk evenement serieus, van de allereerste schets tot het moment dat de deuren open gaan! Ons getalenteerde team van tekenaars zet hun creatieve brein graag aan het werk om jouw visie tot leven te brengen. Van een ruwe schets in pen tot het definitieve zaalplan, elke stap wordt met zorg en precisie uitgevoerd. Dus als je op zoek bent naar een partner die jouw event tot in de puntjes kan visualiseren én realiseren, dan ben je bij KonseptS aan het juiste adres!

Informatie delen op een amusante manier

By konsepts / 22 mei 2024
In februari mochten we all the way gaan met een totaal vernieuwend concept voor het personeelsfeest van P&V Group. We bedachten een event in het Studio 100 Pop-Up Theater en creeërden een show op maat, gebruik makend van de rijdende tribunes die de meesten onder ons wel kennen van spectaculaire musicals die Studio 100 bedenkt. We gebruikten de gigantische schermen, staken deze vol met leuke geanimeerde content, we bedachten vier verschillend theaters en telkens bezochten 200 gasten op een tribune om de 12 minuten een andere show. Geluidstechnisch werd dit opgevangen door een innovatief audiosysteem dat elke tribune anders aanstuurde. De shows zelf vertaalden het verhaal van P&V, een boodschap die ze wilde delen met hun publiek en dit telkens verpakt in een animatief jasje. Dus gedaan met saaie speeches en eentonige powerpoints maar schwung in de keet en informatie delen op een amusante manier... dan blijft ze ook beter hangen. Van P&V group kregen we het compliment "dit was het beste concept dat we ooit hadden". Dus kijk, missie geslaagd. Wil je meer details over dit vernieuwende concept? #ringthekonseptsbell

17 jaar vol trots

By konsepts / 22 mei 2024
We hebben de afgelopen maanden niet stilgezeten. Al 17 jaar zijn we trots op wat we doen. Onze missie: onze klanten blij maken en trachten alle vragen te beantwoorden en doelen te bereiken. En onze klanten, die maken ons dan weer super blij. In alle verschillende fases van het event toveren ze een glimlach op ons gezicht. En als we dit tot na het event kunnen blijven ervaren dan is het opzet geslaagd. Dat blijkt ook uit de vele toffe mails en reacties die we krijgen. Zo danken we deze maand oprecht Pegie Van den Eynde van Ap/Art Architecten, Vanessa en Jan van Biofirst Group en Kelly Devalck van Incendin voor de prachtige woorden die ze op het wereldwijde web over ons schreven. Heerlijk hoor. Ben je nog op zoek naar een leuke en professionele eventpartner voor het volgende event? #ringthekonseptsbell

Wat onze klanten vertellen over ons?

By konsepts / 24 januari 2023

Dear Sophie,

We would like to formally thank you and congratulate you and your team for this fantastic evening and the outstanding work done prior to the evening ?

It was incredible and mind-blowing to see the concept and the ideas we had in mind coming to life on Saturday. Everything went super smooth from the first call to the venue closing and it’s truly thanks to the commitment and dedication to kick off 2023 with a super successful party – and what a party!!! Truly to never forget ?

We would also like to thank your team for the great job and the positive energy they shared on Saturday! We could definitely see their objective was to bring the party to the next level and offer the best experience to all participants – objective very well accomplished!

Kind regards,

Claudia & Sophie

Grafityp 5.0 – een artistiek staaltje story telling

By konsepts / 24 januari 2023

Toen de heer en mevrouw Bosman, zaakvoerders van Grafityp, de fakkel wilden doorgeven aan de dochters was dit het ideale moment voor een groot feest. Meer dan 50 jaar actief, van generatie op generatie, dat mag gevierd worden niet?

In een groots spektakelevent vertelden we het familieverhaal door middel van verbluffend stagedesign gecombineerd met unieke acts.  Het boek dat werd geschreven ter ere van de verjaardag gebruikten we als basis voor het conceptontwerp. Onze projectschermen werden gemonteerd als bladzijden uit het boek en het boek zelf werd in een Aluvision frame met projectdoek levensgroot nagebouwd op +/- 7meter. Het boek kwam als het ware tot leven tijdens de avond. De schrijver van het boek werd als acteur neergezet in een decor van weleer. Hij schreef het boek, geïnspireerd door zijn Muze die 5 meter boven hem hing te zweven.

Dit was slechts 1 onderdeel van het story tellend entertainment. Dergelijke scènes bouwden zich verder gedurende de ganse avond op. Onze grote dank gaat uit naar de Familie Bosman voor hun vertrouwen in KonseptS Events.

Ook een mijlpaal te vieren? #ringthekonseptsbell

De buit is binnen – bronzen medaille op het BEA WORLD FESTIVAL

By konsepts / 24 januari 2023

Ja hoor, we staan hier een beetje te pronken, Elke en ik. Het is ons gelukt! Een bronzen medaille hebben we op zak op het zogeheten “WK van de eventkantoren”.

In de categorie “Beste Tradeshow concept” behaalden we dit resultaat met het event dat we organiseerden voor Vandeputte Safety – The Safety Summit.

Dit is voor ons kantoor een tweede keer dat we op internationaal niveau opvallen en geprezen worden voor ons werk als eventplanners. In 2018 werd het een zilveren medaille voor het event “In the Air” voor Atlas Copco, toen in de categorie beste B2B event ter wereld.

KonseptS bestaat dit jaar 16 jaar en we blijven doorgaan. Goud ontbreekt nog op ons palmares. Wie weet kunnen we deze samen met u als klant behalen? Daag ons uit met uw projecten en we gaan ervoor!

#wevegotthefix #bestb2beventplanner #belgië #Ringthekonseptsbell

The Safety Summit geshortlisted voor de BEA World Festival Awards

By konsepts / 24 november 2022
Het congrestival The Safety Summit dat we organiseerden door Vandeputte – Safety Experts werd geshortlist voor maar liefst twee BEA World Festival Awards: B2B en tradeshows! Dit internationaal festival in Rome focust op evenementen en live communicatie van over heel de wereld. The Safety Summit is geshortlist samen met andere top merken zoals o.a. Ferarri, Albert Heijn, Vodafone, Deloitte en Volkswagen AG. Dit bevestigt nogmaals dat de KonseptS evenementen van topkwaliteit zijn en behoren tot de wereldtop. Sophie Naze, Blije Zaakvoerder, zal voor een panel van juryleden op 24 november The Safety Summit en het congrestival Konsept voorstellen aan de wereld. Op 25 november tijdens de awardshow hopen we in de prijzen te vallen en het succes te delen met onze klant en het hele team van toegewijde partners die dit evenement mee tot een succes maakten. Wist dat voor dit evenement er 100% attendee statisfaction rate was? Talking about a high score! Wil je meer weten over The Safety Summit? Bekijk dan zeker onze submissievideo voor het BEA World Festival. Ben je geïnteresseerd in het congrestival Konsept? Stuur ons een mailtje. We delen graag met jou ons congrestival Konsept.

Succesvol Kick-Off Event voor Atlas Copco

By konsepts / 22 september 2022
Hoe vertaal je een strategische boodschap op een originele manier? Door eens aan te bellen bij onze event consultants natuurlijk! Voor het team van Atlas Copco kozen we voor een hockey-metafoor om hun ‘Evolve to Stay Ahead’ thema vorm te geven. De hockey clinic bestond uit een sportcafé setting waarbij Karl Vannieuwkerke presenteerde en er 7 projectleiders mee aan tafel schoven. Het afsluitend debat werd gevoerd met de bekende hockeyers Loick Luypaert en Louise Versavel. Lekkere catering, livemuziek, een photobooth en een ludieke hockeycompetitie maakten het geheel af. Dit zei onze klant over onze samenwerking: “Ons ‘Evolve to Stay Ahead’ event is al enkele dagen achter de rug en de positieve commentaren blijven maar komen. Onze mensen zitten in een goede flow. Op het ‘fun-gedeelte’ heeft iedereen het heel erg naar z’n zin gehad. De hockeyactiviteit was super, de catering was zeer lekker. We hadden niet echt voorzien om er een dansfeest van te maken en toch is dat gebeurd. Dat zijn de beste events, hé? 😉 Het academisch gedeelte zat er boenk op! Zowel qua vorm als qua inhoud. Dankzij de goede voorbereiding is alles de dag zelf supervlot gelopen. Het was muisstil in de zaal en de sprekers hadden alle aandacht. De boodschap is daardoor zeer goed overgekomen. Nu kunnen we daar op verder bouwen en dat is precies wat we gaan doen! Een hele dikke merci voor je gepassioneerde en vlekkeloze organisatie. Top!” Kom jij ook eens rinkelen aan onze bel? #ringthekonseptsbell #wevegotthefix

Events organiseren: de nieuwe realiteit

By konsepts / 2 september 2022
De wereld is sterk veranderd. En dat is des te meer een reden om verbinding te creëren via een evenement. Maar de impact van de pandemie, oorlog, inflatie en tekorten op de arbeidsmarkt is ook in de eventbranche sterk merkbaar. Locaties zijn snel volgeboekt en er is schaarste van materialen en personeel waardoor prijsstijgingen (vaak tot dertig procent) onoverkomelijk zijn. Bovendien vraagt de preproductie veel meer inspanningen om in tijden van schaarste alles mooi geregeld te krijgen. Maar hoe kan je hier dan op anticiperen? Wel, een proactieve aanpak en een flexibel eventconcept winnen aan belang. Begin ruim op voorhand met je evenement te plannen zodat de nodige boekingen kunnen gemaakt worden. Voorzie een reservebudget en werk samen met een wendbare partner die mee kan schakelen bij veranderende omstandigheden. De creativiteit van event consultants is vandaag belangrijker dan ooit. En sterke partnerships ook. Twee sleutels waar wij met KonseptS sinds 2007 op inzetten en die vandaag helpen om te anticiperen op de nieuwe realiteit. PS: in het artikel ‘The new reality for clients and the event industry’ wordt dit onderwerp heel mooi uitgelegd.

THE SAFETY SUMMIT: Hospitality met een grote H

By konsepts / 13 juni 2022
Ben je op zoek naar een klassiek beursconcept? Dan kunnen we jammer genoeg niet helpen! Zoek je echte verbinding en een beleving die zowel door de standhouders als de bezoekers als uniek wordt ervaren? Ring the KonseptS bell! Wij creëren zakelijke congrestivals met settings die afwijken van de traditionele. Onze beursvloer is zo uitgedacht dat overal ongedwongen ontmoetingen ontstaan. Hoe zorgen we hier voor? Via caféspelen, onverwachte verrassingen en een toffe mix tussen statafels en loungehoeken. In de break-outzalen worden figuurlijk de muren afgebroken. Geen witte beurswanden maar open invullingen waarbij we nadenken over materiaalgebruik. In een duurzaam event kiezen we bijvoorbeeld voor beursstanden uit recycleerbaar pallethout. Dit is zoveel warmer en gezelliger. Wijk eens af van het klassieke pad! The Safety Summit in opdracht van Vandeputte Safety is ons voorbeeld bij uitstek. Hoe alles hier mag blenden in een concept dat elk klassieke beursbeleving overstijgt, is fantastisch. De sprekerssessies waren door een hoogtechnologisch in-ear systeem makkelijk en aandachtig te volgen. De cateringconcepten waren doordacht, mobiel en zeer interactief. Het zit 'm in de details. Er werd zelfs gedacht aan speelhoeken en aangepaste achtergrondmuziek. Ons doel? Dat bezoekers zich welkom voelen van op de parking, en dat standhouders compleet in de watten worden gelegd. Hospitality met een grote H! Om het met de woorden van CEO Dirk Vandeputte te staven: "Het was 100% af en professioneel met een goede mix van kennis en innovatie. Dat in een festivalsfeertje waar iedereen met een grote glimlach rond liep. Bedankt aan alle helpende handen, voor en achter de schermen, bedankt voor jullie professionalisme en originaliteit, ik weet niet waar we de lat gaan leggen in 2024 maar we gaan er samen opnieuw voor!"

We’ve got the fix!

By konsepts / 13 juni 2022
Dat KonseptS het warm krijgt van events, dat is geen geheim! Maar wat mag je eigenlijk wel of niet verwachten van ons eventkantoor? Wel, wij specialiseren ons vooral in het matchen van je doelstelling en doelgroep met het juiste concept. Of wij je event van A tot Z uitvoeren of tussenin te hulp schieten, die keuze is aan jou. Als event consultants hebben wij sinds 2007 een apart businessmodel in de evenementenmarkt. Wij worden vaak ingeschakeld als adviseurs. Zo zou het kunnen dat je nog op zoek bent naar het juiste entertainment om de sfeer en beleving van jouw event extra te benadrukken. Of misschien mist de muzikale invulling nog. Ook onze kennis over onder andere de cateringmarkt, eventlocaties, communicatie en coördinatie, veiligheid en logistiek is zeer onderbouwd en apart inzetbaar. Wil je liever de organisatie en coördinatie van je event volledig uitbesteden? Ook dan ben je van harte welkom. Als experts werken we snel en efficiënt met een focus op de juiste draaiboeken. Transparant en no-nonsense. Want bij een goede samenwerking zit het nu eenmaal in de details. Ons uitgangspunt is altijd hetzelfde: het prikkelen van de emoties van de eventbezoekers. Want hetgeen zij onthouden wanneer ze terug huiswaarts gaan, heeft 9/10 een emotionele connotatie. Ben je benieuwd naar onze aanpak? #RingtheKonseptSbell We've got the fix!

Teambuildings in mei en juni

By konsepts / 1 maart 2022
Voel je het ook, de lentekriebels? Wij noemen dit post-corona graag eventkriebels want heel wat bedrijven zitten op hete kolen. Het team terug connecteren staat hierbij voorop, liefst op een leuke locatie met een out-of-the box activiteit. We gaan ons 15de jaar in met KonseptS. Plannen en effectief organiseren, daar zijn we goed in!

Wist je datje

Het zijn de zintuigen die verantwoordelijk zijn voor het triggeren van een emotie. Zij zorgen in het algemeen voor de “state of mind” waarin we verkeren. Het voelen van verbondenheid, blijdschap, motivatie, samenhorigheid,… Het gebeurt allemaal in onze hersenen. Heel wat mensen hebben nood aan échte contacten. Samen iets beleven en lachen, veel lachen. Het vrijkomen van de endorfines doet deugd. Ons hele zijn wordt er gelukkiger door.

Hét juiste event op de juiste plaats

Onze teamevents zijn tot in het kleinste details bedacht en uitgewerkt. De draaiboeken die we opstellen zijn uitgekiend en zorgen net op het juiste moment voor de juiste emotie. Teambuilding is bij ons niet zomaar teambuilding maar een aaneenschakeling van de juiste zintuigenprikkeling op het juiste moment. Aangepast aan de doelgroep en de doelstelling van de dag. Een greep uit ons recente aanbod? Dat kunnen we oplijsten inderdaad. Maar al deze activiteiten horen voor ons in een compleet draaiboek op de juiste locatie, de juiste timing en gekoppeld aan lekker eten en drinken.

Enkele ideetjes

• Drone vliegen • Hoogtechnologische teambuildings met o.a. VR en robots • Reuze windvlieger bouwen • Ecologische teambuilding met wegwerpmateriaal • Vuurlopen • Dog versus man challenge – Touwtrekken tegen wedstrijdhonden • Wim Hof methodieken • Duikinitiaties in bv. Beringen mijn • Segway ritten in de Limburgse bossen • Exclusive diner stories • Moorddiners • Italian nights • …

Locaties waar we graag komen

• We kennen een verborgen parel in de bossen van Zonhoven. • We werken graag op een uitgestrekt groen domein inclusief Alpaca’s in Beringen. • Art Deco Villa met bosrand in Heusden-Zolder is een favoriet. • De imposante mijnterreinen van Heusden-Zolder met magnifiek mijnerfgoed inclusief congrescentrum, vergaderzalen en polyvalente ruimtes. • Beringen mijn oftewel B-Mine met zijn vele sportmogelijkheden zoals duiken, klimmen, -mountainbiken en fietsverhuur. • Hasselt centrum met een gevarieerd aanbod aan hotels + stadsspellen, musea bezoeken, … • Alle andere provincies in Vlaanderen waar we al 15 jaar actief zijn… ? Bekijk zeker ook ons YouTube kanaal voor wat inspiratie. Advies nodig, Ring The KonseptS bell! #ivegotthefix

We’re back and still loving it!

By konsepts / 24 september 2021
We zijn volop terug aan de slag sinds de regering het licht op groen heeft gezet. Voor KonseptS Events is er toch niets zo "écht" als live events. Want het is de emotie die ons in beweging zet. Het in elkaars ogen kunnen kijken als je praat, samen lachen om een zotte frats of een onhandigheid tijdens een teambuilding. Het is samen het glas kunnen heffen op het leven met alle verdriet dat er ergens op de achtergrond speelt. Waar collega's ook van weten en die je een steuntje in de rug kunnen geven of een vriendelijk woord met je delen. Het terug kunnen genieten van live muziek, verrassend entertainment, een surprise act die je nooit eerder hebt beleefd. Het leven is beter als we buiten komen en samen kunnen zijn. Wij bij KonseptS begrijpen zo goed waar en hoe de emoties op de juiste manier getriggerd kunnen worden, opdat mensen huiswaarts gaan met een beter gevoel als dat waarmee ze aangekomen zijn. Een gevoel waarvan wij weten dat het nog enkele dagen of weken kan blijven nazinderen. En als we onze klanten mogen geloven, vaak een gevoel dat zelfs jaren later nog opgerakeld wordt in de bedrijfskantine of op het volgende event. Wij hebben onze eerste 3 post-corona events gefilmd. Omdat het een speciaal gegeven was en ook wij iets willen hebben om later op terug te kijken. Deze compilatie geeft hopelijk duidelijk weer dat wij er enorm veel zin in hebben om weer volop blije klanten te kunnen bedienen. Kan jij eventadvies gebruiken voor je volgende event? #Ringthekonseptsbell #wevegotthefix #eventsmogenweer #personeelsfeest #teambuilding #klantendag #familiedag Ik, Sophie Naze, uit graag nog een bijzonder woordje van dank aan Michael Meers van MMContent voor het prachtig in beeld brengen van deze events.