Alexander De Croo rijdt met waterstoftruck

By konsepts  /  8 juni 2021

Het vertrouwen krijgen van rederij CMB van de familie Saverys om hun wereldprimeur met CMB.tech te lanceren, dat zet hoge verwachtingen.

“Hydrogen is the rockstar of the new kind of energies”
– Executive Vice-President of the EU Commission Frans Timmermans

Op donderdag 3 juni 2021 werd het allereerste multimodaal waterstoftankstation geopend in Antwerpen onder het toeziend oog van heel wat prominenten.

In een heuse openingsshow kwamen Executive Vice-President of the EU Commission Frans Timmermans, eerste minister Alexander De Croo, Vlaams Minister-president Jan Jambon, mevrouw Annick De Ridder (Schepen Stad Antwerpen) en de heer Jacques Vandermeiren (CEO Port Of Antwerp) aan zet. Charmant en fier onthaald door CMB.tech CEO Alexander Saverys, gemodereerd door Bieke Ilegems en in een showcreatie van Steven Martin.

Wat was het spannendste moment?

De verschillende Corona protocollen onder de knie krijgen of het moment waarop Alexander De Croo liet weten dat hij wel graag als eerste met de splinternieuwe waterstoftruck zou rijden om hem vervolgens als eerste ook officieel te tanken?

Veiligheid op events, dat is onze topprioriteit. We onderzochten in detail alle Covid protocollen en deze werden mee uitgeschreven in een zeer gedetailleerd veiligheidsdossier. Onze Corona eventmanager zorgde ter plaatse voor het goede verloop en onze Corona Safety Patrol zorgde voor de komische noot.

Wat een gevoel, het was er boenk op!

We zijn nog wat euforisch en onze excuses indien het taalgebruik in dit bericht wat overloopt van  trots en stoef. Wat was dit spannend en bij momenten surreëel. Na 15 maanden van inactiviteit staan we terug op scherp.

Dit event maakt ons zonder overdrijven nu ook wel echte Corona Event Experts, een toegevoegde waarde die u als bedrijf heel wat kopzorgen bespaart.

Wilt ook u een bedrijfsevent organiseren?

Kan u niet goed kiezen met welke partij u in zee wil gaan voor uw volgende exclusieve bedrijfsevent? Laat onze vakkennis, creativiteit en ervaring u overtuigen. Onze experten staan voor u klaar. Aarzel niet ons te contacteren en ring the KonseptS bell! #Ringthekonseptsbell #Ivegotthefix

Corona veilige events zijn onze topprioriteit

By konsepts  /  19 mei 2021

Weeral een stapje dichter, er werden versoepelingen aangekondigd. Weliswaar op datum van vandaag 19/05 nog zonder specificaties, de effectieve eventprotocollen zijn nog niet geschreven. Het is voor velen dus ook nog even koffiedik kijken over hoe de bedrijfsevents er in de praktijk moeten uitzien. We merken ook heel wat vragen op bij onze klanten en wij hebben al wel wat antwoorden.

Hoe pakt KonseptS het aan?

Wij volgen nu alvast het horecaprotocol voor events die we uitvoeren voor de versoepelingen van 9 juni en projecten die we schrijven voor de maanden nadien. Hopelijk volgt het eventprotocol snel en kunnen we de vragen van onze klanten nog gerichter beantwoorden.

Events op bedrijventerreinen gaan door op privéterrein en hebben eigenlijk geen specifieke regels. Een apart “Bedrijfsevenementenprotocol” bestaat er niet. Het CERM, Covid Event Risk Model is ook niet van toepassing voor bedrijfsevents op privéterrein blijkt nu na rondvraag. Het CERM dient voorlopig enkel voor events op openbaar terrein met een publiek-en privé karakter.

Er wordt voor bedrijfsevents vooral gerekend op het gezond verstand en het volgen van de algemene Corona Richtlijnen (10 geboden) zoals handhygiëne, looproutes, afstand houden, mondmaskers dragen enz.

Als een bedrijf beschikt over een eigen Corona bedrijfsprotocol dient dat te worden gevolgd.

Wel is het aangewezen voor events met catering om het op dat ogenblik geldende horecaprotocol te volgen, in afwachting van een echt vernieuwd eventprotocol.

Een apart Corona plan in uw algemeen veiligheidsdossier

Wat we wel zeker weten is dat veiligheid altijd voorop moet staan en dat regels te volgen zijn. Daarom zetten wij massaal onze expertise in en stellen we bij elk project een veiligheidscoördinator aan. Dat was ook al voor Corona ons stokpaardje. Veel mensen weten namelijk niet u bij elk evenement verplicht een veiligheidsdossier moet kunnen voorleggen.

Aan dit veiligheidsdossier voegen wij nu een apart Corona plan toe. In functie van het event analyseren we de situatie en zetten daar juiste actieplannen tegenover. Dit kan uitmonden in een apart sensibiliseringsplan, hygiëneplan, seating plan, crowd-management plan, handhavingsplan, procedure besmette personen enz.. Als organisator is het namelijk altijd uw verantwoordelijkheid te kunnen tonen op welke manier de veiligheidsrisico’s in kaart werden gebracht en wat er werd gedaan om deze zo laag mogelijk te houden.

Op 2 en 3 juni staat ons allereerste 100% live event terug op de boeken. En we zijn er klaar voor. Met onze jarenlange ervaring weten we bovendien als geen ander hoe we events momenteel naar best vermogen moeten uitvoeren met alle externe onduidelijkheden die er zijn.

Wilt ook u een bedrijfsevent organiseren?

Onze experten staan voor u klaar. Aarzel niet ons te contacteren en ring the KonseptS bell!

 

 

Maak kennis met ons nieuwe aanbod LOEP: Lifting Organisations & Empowering People

By konsepts  /  15 februari 2021

Ga voor een (online) halve dag programma met onze topcoach Chantal Smedts of kies voor ons exclusiever 28 dagen boost-programma met als summum 1 dynamisch online event onder leiding van coach Chantal Smedts, Evy Gruyaert, Claudia Van Avermaet en een top internationale keynote spreker.

Wat de bedrijfsdoelstellingen ook zijn, where focus goes energy flows. Gezonde en gelukkige medewerkers zijn de grootste troef van elk bedrijf. Net daarom is het investeren in elk individu van groot belang zodat de beste teams kunnen gevormd worden die je in staat stellen je langetermijndoelen te bereiken. Door het versterken van elk individu kunnen ook teams herconnecteren, zeker in moeilijke tijdens zoals bijvoorbeeld deze Covid-19-pandemie. LOEP helpt je impact en momentum te creëren en een wezenlijk verschil te maken in het leven van je medewerkers waardoor ook jouw bedrijf groeit.

Al jaren maken we met KonseptS een verschil met onze evenementen. We schreeuwen al die tijd ook vooral uit waar het echt zou moeten om draaien! EMOTIES.

Ze zijn de sleutel tot elk succes. In een b2b-context werd het woord vaak als te fluffy of te zeemzoet beschouwd en sommige managers proberen nog steeds het woord in meetings te vermijden.

Wij niet! En meer dan ooit tevoren gaan we dit benadrukken.
Als we zien wat een pandemie zoals Covid-19 op een korte tijdspanne doet met een mens, ja emoties.

Elke individu is er onderhevig aan en uiteindelijk heeft de emotionele staat waarin eenieder zich bevindt een grote invloed op de omgeving.

In een bedrijfscontext wil dit vooral zeggen: het heeft een enorme invloed op het team en de resultaten. Het is dan ook van cruciaal belang in een onderneming om op de juiste manier aandacht te schenken aan het mentale welzijn van de collega’s. Het heeft een rechtstreeks effect op de sfeer en op de bedrijfsdoelstellingen.

In het verleden werden er inspanningen gedaan om teambuildings, feesten of kick-off’s te organiseren waarbij aandacht werd gegeven aan positiviteit. Het samenbrengen van mensen, samen dingen laten beleven, elkaar anders leren kennen. We organiseerden duizenden events waarbij we onder de radar activiteiten en animaties gebruiken die inzetten op het stimuleren van de endorfine en dopamine, de geluk hormonen.

Wil jij weten hoe we ervoor kunnen zorgen dat jullie bedrijf een voorsprong neemt? Boek dan hier je afspraak voor een 30 minuten vrijblijvend intake gesprek omtrent LOEP. Er valt alleen te winnen!

Digitaal is het nieuwe event normaal

By konsepts  /  15 februari 2021

Hoewel we onze sterke voorkeur voor “live” events niet onder stoelen of banken gaan steken, er waait in onze werking ook een nieuwe wind… een digitale die ons frontaal raakt en die we niet kunnen vermijden.

Het is geen kwestie van gewoon ondergaan, het is ook een kwestie van flexibiliteit en wendbaarheid om snel mee te draaien en niet bij de pakken te blijven zitten.

Digitaal is tijdelijk het nieuwe normaal hoewel ik ervan overtuigd ben dat het nooit meer echt zal verdwijnen. Daar waar het voordien sporadisch aan bod kwam tijdens een congres of beurs zal het nu altijd een hybride-verhaal worden voor een publiek dat ook gewoon niet meer reist en rustig volgt vanuit zijn eigen kamer.

Deze nieuwe vorm vraagt ook andere expertise. Event regie wordt plots tv-regie en de kennis over verschillende streamingplatformen wordt aan de lopende band bijgeschaafd. De platformen werden tot voor kort zelfs nog volledig gebouwd en bewijzen hun performantie dagelijks bij elk nieuw project.

Het is geen kwestie van anders werken, het is een kwestie van totààl nieuw werken.

We zijn mee, we lopen vooruit. We kennen de materie en werken samen met de beste partners uit dit veld. 10 – 50 of 10.000-den mensen in een online sessie! Ja graag!

Weet aub dat het echter allemaal niet zo simpel is als het lijkt. Het stopt niet bij het boeken van een studio. Dan begint het pas. Je voorbereidingen moeten piekfijn zijn, de teksten helder en volledig uitgeschreven. Het script moet tot op de seconde kloppen, geen ruimte voor error in een live setting. Wat met het licht? Hoe klink ik? Hoe kijk ik in de camera? Hoe maak ik het attractief voor mijn publiek? Wanneer komen de bumpers? Wat met filmpjes? Interacties via chatrooms? Live interventies? Cocktails shaken en/of een feestje bouwen?

Ook bij dit soort events hangt alles af van de doelstelling en de doelgroep. Die moeten echt helder in kaart worden gebracht. De spanningsboog is kleiner, het moet gewoon barsten van dynamiek en enthousiasme. We zijn verwend als we naar tv kijken, eigenlijk is jullie bedrijfsshow net hetzelfde. Het publiek kijkt en heeft hoge verwachtingen. Ze willen geëntertaind worden of ze kijken binnen de kortste keren weg van het grote scherm naar hun kleine scherm en de aandacht is zoef weg.

Het is niet gemakkelijk om een boodschap juist over te brengen als je als spreker enkel de camera voor je hebt. Maar hey, daar zijn technieken voor die onze regisseurs je kunnen leren.

Want als je je event uitbesteedt aan KonseptS dan mag je wel wat return verwachten. Dan bouwen we je concept dynamisch, dan geven we het publiek wat ze willen en dan voelen de sprekers zich op hun gemak in onze juiste studio’s onder de professionele begeleiding van onze regisseurs.

Ja, je kan alles alleen en neen het lijkt op het eerste zicht allemaal niet zo moeilijk…. Tot de studio is geboekt en je dan de vorm dient te geven.

Hoe organiseer je nu een goed digitaal event? Loop je vast in je organisatie? Wil je vrijblijvend gewoon eens weten hoe wij hierbij zouden kunnen helpen? #RingtheKonseptSbell

Vakantie in eigen land is terug van weggeweest

By konsepts  /  16 juni 2020

Een thuisvakantie is toch saai? Niets is minder waar. Zelfs Tom Waes, dé Vlaamse wereldreiziger bij uitstek, gaat deze zomer op ontdekking in België. De Staycation Squad, de eerste thuisvakantiemaker in België, maakt van elke thuisvakantie een echte vakantie. Met deze 7 tips van onze Homies krijg jij ook de smaak te pakken.  Meer informatie vind je op www.staycationsquad.be of op facebook @staycationsquad. 

#ondernemerstegencorona

By konsepts  /  12 juni 2020

Meer dan ooit is dit het moment om elkaar als ondernemers te inspireren, te helpen en een hart onder de riem te steken. Ondernemers tegen corona verzamelde zo inspirerende verhalen van ondernemers. Lees hier hoe KonseptS deze crisis met beide handen aanpakt.

Welkom op het anderhalvemeterfeest

By konsepts  /  8 juni 2020

1.5 meter feesten, het is zoeken naar oplossingen. Als eventplanner mag het een automatische associatie zijn: Creatieve oplossingen. Het Laatste Nieuws ging op zoek naar gesprekspartners met ervaring. Zo kwamen ze ook bij KonseptS terecht. Lees hier het artikel.

Evenementenbureau ten tijde van Corona

By konsepts  /  13 maart 2020

Onze sector staat op zijn kop: nooit geziene taferelen van annulaties en verplaatsingen in evenementenlandschap!
Het bedrijfsleven gaat echter door, sommigen met baat, meerderen met schade. Maar communiceren met klanten en personeel zal meer dan ooit nodig zijn! Een feestje bouwen is misschien niet meer aan de orde! Het is echter van zeer groot belang dat u goed nadenkt over het juiste type event voor uw doelgroep. Ook de vormgeving doet er toe: in real live of via live streaming. Er is vooral strategisch werk aan de winkel. Onze consultants zijn hierin al jaren gespecialiseerd. #ringthekonseptsbell

Op de koffie bij total-e

By konsepts  /  16 januari 2020

Totaalleverancier van diensten en materialen voor eventprofessionals Jeroen Meermans van total-e staat regelmatig voor KonseptS klaar voor het verhuur of het vervaardigen van eventmeubilair en beursmateriaal. Jeroen geeft aan dat werken met of voor KonseptS trouwens nooit werken met ‘een bedrijf’ is, maar wel altijd met de personen van dat bedrijf. Met die persoonlijke aanpak maken ze volgens hem echt het verschil, ook voor de klanten. Kom jij mee op de koffie bij total-e?

Op de koffie bij Dries Desmet

By konsepts  /  20 december 2019

Dries Desmet van La Muse Guele is de creatieve (sparring) partner van KonseptS.  Van Kerstman tot barbier of barista. Van originele animatie bij de verwelkoming van een event tot en met drietalige presentaties en het geven van bedrijfsopleidingen. Het zijn allemaal kolfjes naar zijn hand. Kom jij mee op de koffie bij Dries Desmet?

Inspiratie Avond O’Revoir met Lieve Blancquaert

By konsepts  /  20 december 2019

O’Revoir… een bedrijfstak die sinds begin augustus ook werd toegevoegd aan de dienstverlening van KonseptS. O’Revoir is een Rouw Expertise Instituut waarbij de focus ligt op het taboe doorbrekende karakter. Wij willen de dood vooral terug bespreekbaar maken en wij gaan er prat op dat iedereen een afscheid verdient zoals hij/zij geleefd heeft. Naast Afscheidsplanning en Wensplanning houden we er bij O’Revoir ook aan om elke maand een Inspiratie avond te geven omtrent het thema. Het gaat om een exclusieve avond met gelijkgezinden, telkens met een gastspreker van formaat aangevuld met een gezellig samenzijn met lekkere hapjes en drankjes en de mogelijkheid om langs te gaan bij enkele “exposanten”.

Onze eerste editie met Lieve Blancquaert was een groot succes. Alle deelnemers hebben genoten van een warme avond rond een belangrijk thema in de zeer huiselijke en standingvolle sfeer van Villa Zwart Goud in Heusden-Zolder. Op 13/02 staat de volgende editie al gepland en ontvangen wij Rouw Autoriteit bij uitstek, Professor Manu Keirse. Onze events worden altijd aangekondigd via facebook. Tickets zijn weldra te koop via onze website, de start van de verkoop wordt weldra bekend gemaakt. Wil u al een plaatsje reserveren aan de kostprijs van 39.5€ incl. btw kan u dit doen door te mailen naar hello@orevoir.be . Aantal tickets is beperkt tot 55 personen.

Deze periode van het jaar is niet voor iedereen aangenaam en al feesten wat de klok slaat. Wij zijn ons daar ten volle van bewust. Maar weet ook dat, desondanks diepe rouw en verdriet, ook u weer terug in uw leven kan gaan staan, naast én met uw rouw. Voor allerlei ondersteuning hierbij kan u ook terecht bij O’Revoir, individueel of in groep. Onze opleidingen en thema avonden hieromtrent staan ook geafficheerd op onze facebookpagina O’Revoirr (met 2 rr’n). www.Orevoir.be voor meer algemene informatie.

Op de koffie bij Nicolas Herbots

By konsepts  /  12 december 2019

Voor prachtige foto’s die wel van het scherm lijken te spatten, elk event opnieuw, werkt KonseptS samen met fotograaf Nicolas Herbots. Wat hem kenmerkt?  Nicolas is gespecialiseerd in eventfotografie en portretfotografie voor bedrijven. Voor de mooie bedrijfsevents die KonseptS vaak organiseert gaat hij dus graag aan de slag. Kom jij mee op de koffie bij Nicolas Herbots?

Personeelsevenement voor DHL

By konsepts  /  11 december 2019

Wanneer we de vraag krijgen om een personeelsfeest te verzorgen roepen we al heel snel “oh ja, kom maar op”. De vraag die DHL ons stelde was er eentje met hele duidelijke doelstellingen. Fun is belangrijk maar we willen ook heel graag een duidelijke boodschap meegeven m.b.t. strategie, missie en doelen. Onze regisseur ging maar graag aan de slag en we toverden een top showmoment in elkaar, gepresenteerd door eigen mensen met ondersteuning van Virginie Claes. Met de nodige beweging en schwung… want zo doen we dat bij KonseptS! #ringthekonseptsbell

KonseptS ontvangt Certificate of Excellence 2019

By konsepts  /  14 november 2019

Voor het vierde jaar op rij reikt eventplanner.be haar ‘Certificates of Excellence’ uit. eventplanner.be beloont elk jaar eventleveranciers en eventlocaties die dagelijks tot het uiterste gaan voor hun opdrachtgevers, met een officieel en feestelijk ‘Certificate of Excellence’. Dat doen ze op basis van hun unieke en veilige reviewsysteem. Heel wat van deze eventbedrijven winnen zelden of nooit een award maar zijn eigenlijk de helden van onze sector. Om in aanmerking te komen voor het certificaat moet het eventbedrijf een minimum aantal reviews halen én hoger scoren dan 9 op 10. Precies wat KonseptS gelukt is! Dat verdient een schouderklopje en een dikke pluim!

Op de koffie bij Sonny Vande Putte

By konsepts  /  5 november 2019
Evenementen voorzien van de juiste muzikale noot én schwung, dat doet KonseptS samen met Sonny Vande Putte. Kom je mee op de koffie met Sonny Vande Putte?