Skip to main content

Nieuwtjes

Wat onze klanten vertellen over ons?

By konsepts / 24 januari 2023

Dear Sophie,

We would like to formally thank you and congratulate you and your team for this fantastic evening and the outstanding work done prior to the evening ?

It was incredible and mind-blowing to see the concept and the ideas we had in mind coming to life on Saturday. Everything went super smooth from the first call to the venue closing and it’s truly thanks to the commitment and dedication to kick off 2023 with a super successful party – and what a party!!! Truly to never forget ?

We would also like to thank your team for the great job and the positive energy they shared on Saturday! We could definitely see their objective was to bring the party to the next level and offer the best experience to all participants – objective very well accomplished!

Kind regards,

Claudia & Sophie

Grafityp 5.0 – een artistiek staaltje story telling

By konsepts / 24 januari 2023

Toen de heer en mevrouw Bosman, zaakvoerders van Grafityp, de fakkel wilden doorgeven aan de dochters was dit het ideale moment voor een groot feest. Meer dan 50 jaar actief, van generatie op generatie, dat mag gevierd worden niet?

In een groots spektakelevent vertelden we het familieverhaal door middel van verbluffend stagedesign gecombineerd met unieke acts.  Het boek dat werd geschreven ter ere van de verjaardag gebruikten we als basis voor het conceptontwerp. Onze projectschermen werden gemonteerd als bladzijden uit het boek en het boek zelf werd in een Aluvision frame met projectdoek levensgroot nagebouwd op +/- 7meter. Het boek kwam als het ware tot leven tijdens de avond. De schrijver van het boek werd als acteur neergezet in een decor van weleer. Hij schreef het boek, geïnspireerd door zijn Muze die 5 meter boven hem hing te zweven.

Dit was slechts 1 onderdeel van het story tellend entertainment. Dergelijke scènes bouwden zich verder gedurende de ganse avond op. Onze grote dank gaat uit naar de Familie Bosman voor hun vertrouwen in KonseptS Events.

Ook een mijlpaal te vieren? #ringthekonseptsbell

De buit is binnen – bronzen medaille op het BEA WORLD FESTIVAL

By konsepts / 24 januari 2023

Ja hoor, we staan hier een beetje te pronken, Elke en ik. Het is ons gelukt! Een bronzen medaille hebben we op zak op het zogeheten “WK van de eventkantoren”.

In de categorie “Beste Tradeshow concept” behaalden we dit resultaat met het event dat we organiseerden voor Vandeputte Safety – The Safety Summit.

Dit is voor ons kantoor een tweede keer dat we op internationaal niveau opvallen en geprezen worden voor ons werk als eventplanners. In 2018 werd het een zilveren medaille voor het event “In the Air” voor Atlas Copco, toen in de categorie beste B2B event ter wereld.

KonseptS bestaat dit jaar 16 jaar en we blijven doorgaan. Goud ontbreekt nog op ons palmares. Wie weet kunnen we deze samen met u als klant behalen? Daag ons uit met uw projecten en we gaan ervoor!

#wevegotthefix #bestb2beventplanner #belgië #Ringthekonseptsbell

The Safety Summit geshortlisted voor de BEA World Festival Awards

By konsepts / 24 november 2022
Het congrestival The Safety Summit dat we organiseerden door Vandeputte – Safety Experts werd geshortlist voor maar liefst twee BEA World Festival Awards: B2B en tradeshows! Dit internationaal festival in Rome focust op evenementen en live communicatie van over heel de wereld. The Safety Summit is geshortlist samen met andere top merken zoals o.a. Ferarri, Albert Heijn, Vodafone, Deloitte en Volkswagen AG. Dit bevestigt nogmaals dat de KonseptS evenementen van topkwaliteit zijn en behoren tot de wereldtop. Sophie Naze, Blije Zaakvoerder, zal voor een panel van juryleden op 24 november The Safety Summit en het congrestival Konsept voorstellen aan de wereld. Op 25 november tijdens de awardshow hopen we in de prijzen te vallen en het succes te delen met onze klant en het hele team van toegewijde partners die dit evenement mee tot een succes maakten.Wist dat voor dit evenement er 100% attendee statisfaction rate was? Talking about a high score!Wil je meer weten over The Safety Summit? Bekijk dan zeker onze submissievideo voor het BEA World Festival. Ben je geïnteresseerd in het congrestival Konsept? Stuur ons een mailtje. We delen graag met jou ons congrestival Konsept.

Succesvol Kick-Off Event voor Atlas Copco

By konsepts / 22 september 2022
Hoe vertaal je een strategische boodschap op een originele manier? Door eens aan te bellen bij onze event consultants natuurlijk! Voor het team van Atlas Copco kozen we voor een hockey-metafoor om hun ‘Evolve to Stay Ahead’ thema vorm te geven. De hockey clinic bestond uit een sportcafé setting waarbij Karl Vannieuwkerke presenteerde en er 7 projectleiders mee aan tafel schoven. Het afsluitend debat werd gevoerd met de bekende hockeyers Loick Luypaert en Louise Versavel. Lekkere catering, livemuziek, een photobooth en een ludieke hockeycompetitie maakten het geheel af. Dit zei onze klant over onze samenwerking:“Ons ‘Evolve to Stay Ahead’ event is al enkele dagen achter de rug en de positieve commentaren blijven maar komen. Onze mensen zitten in een goede flow. Op het ‘fun-gedeelte’ heeft iedereen het heel erg naar z’n zin gehad. De hockeyactiviteit was super, de catering was zeer lekker. We hadden niet echt voorzien om er een dansfeest van te maken en toch is dat gebeurd. Dat zijn de beste events, hé? 😉Het academisch gedeelte zat er boenk op! Zowel qua vorm als qua inhoud. Dankzij de goede voorbereiding is alles de dag zelf supervlot gelopen. Het was muisstil in de zaal en de sprekers hadden alle aandacht. De boodschap is daardoor zeer goed overgekomen. Nu kunnen we daar op verder bouwen en dat is precies wat we gaan doen!Een hele dikke merci voor je gepassioneerde en vlekkeloze organisatie. Top!”Kom jij ook eens rinkelen aan onze bel?#ringthekonseptsbell #wevegotthefix

Events organiseren: de nieuwe realiteit

By konsepts / 2 september 2022
De wereld is sterk veranderd. En dat is des te meer een reden om verbinding te creëren via een evenement. Maar de impact van de pandemie, oorlog, inflatie en tekorten op de arbeidsmarkt is ook in de eventbranche sterk merkbaar. Locaties zijn snel volgeboekt en er is schaarste van materialen en personeel waardoor prijsstijgingen (vaak tot dertig procent) onoverkomelijk zijn. Bovendien vraagt de preproductie veel meer inspanningen om in tijden van schaarste alles mooi geregeld te krijgen. Maar hoe kan je hier dan op anticiperen? Wel, een proactieve aanpak en een flexibel eventconcept winnen aan belang. Begin ruim op voorhand met je evenement te plannen zodat de nodige boekingen kunnen gemaakt worden. Voorzie een reservebudget en werk samen met een wendbare partner die mee kan schakelen bij veranderende omstandigheden. De creativiteit van event consultants is vandaag belangrijker dan ooit. En sterke partnerships ook. Twee sleutels waar wij met KonseptS sinds 2007 op inzetten en die vandaag helpen om te anticiperen op de nieuwe realiteit. PS: in het artikel ‘The new reality for clients and the event industry’ wordt dit onderwerp heel mooi uitgelegd.

THE SAFETY SUMMIT: Hospitality met een grote H

By konsepts / 13 juni 2022
Ben je op zoek naar een klassiek beursconcept? Dan kunnen we jammer genoeg niet helpen! Zoek je echte verbinding en een beleving die zowel door de standhouders als de bezoekers als uniek wordt ervaren? Ring the KonseptS bell! Wij creëren zakelijke congrestivals met settings die afwijken van de traditionele. Onze beursvloer is zo uitgedacht dat overal ongedwongen ontmoetingen ontstaan.Hoe zorgen we hier voor? Via caféspelen, onverwachte verrassingen en een toffe mix tussen statafels en loungehoeken. In de break-outzalen worden figuurlijk de muren afgebroken. Geen witte beurswanden maar open invullingen waarbij we nadenken over materiaalgebruik. In een duurzaam event kiezen we bijvoorbeeld voor beursstanden uit recycleerbaar pallethout. Dit is zoveel warmer en gezelliger. Wijk eens af van het klassieke pad!The Safety Summit in opdracht van Vandeputte Safety is ons voorbeeld bij uitstek. Hoe alles hier mag blenden in een concept dat elk klassieke beursbeleving overstijgt, is fantastisch. De sprekerssessies waren door een hoogtechnologisch in-ear systeem makkelijk en aandachtig te volgen. De cateringconcepten waren doordacht, mobiel en zeer interactief. Het zit 'm in de details. Er werd zelfs gedacht aan speelhoeken en aangepaste achtergrondmuziek. Ons doel? Dat bezoekers zich welkom voelen van op de parking, en dat standhouders compleet in de watten worden gelegd. Hospitality met een grote H!Om het met de woorden van CEO Dirk Vandeputte te staven: "Het was 100% af en professioneel met een goede mix van kennis en innovatie. Dat in een festivalsfeertje waar iedereen met een grote glimlach rond liep. Bedankt aan alle helpende handen, voor en achter de schermen, bedankt voor jullie professionalisme en originaliteit, ik weet niet waar we de lat gaan leggen in 2024 maar we gaan er samen opnieuw voor!"

We’ve got the fix!

By konsepts / 13 juni 2022
Dat KonseptS het warm krijgt van events, dat is geen geheim! Maar wat mag je eigenlijk wel of niet verwachten van ons eventkantoor? Wel, wij specialiseren ons vooral in het matchen van je doelstelling en doelgroep met het juiste concept. Of wij je event van A tot Z uitvoeren of tussenin te hulp schieten, die keuze is aan jou.Als event consultants hebben wij sinds 2007 een apart businessmodel in de evenementenmarkt. Wij worden vaak ingeschakeld als adviseurs. Zo zou het kunnen dat je nog op zoek bent naar het juiste entertainment om de sfeer en beleving van jouw event extra te benadrukken. Of misschien mist de muzikale invulling nog. Ook onze kennis over onder andere de cateringmarkt, eventlocaties, communicatie en coördinatie, veiligheid en logistiek is zeer onderbouwd en apart inzetbaar.Wil je liever de organisatie en coördinatie van je event volledig uitbesteden? Ook dan ben je van harte welkom. Als experts werken we snel en efficiënt met een focus op de juiste draaiboeken. Transparant en no-nonsense. Want bij een goede samenwerking zit het nu eenmaal in de details. Ons uitgangspunt is altijd hetzelfde: het prikkelen van de emoties van de eventbezoekers. Want hetgeen zij onthouden wanneer ze terug huiswaarts gaan, heeft 9/10 een emotionele connotatie. Ben je benieuwd naar onze aanpak? #RingtheKonseptSbell We've got the fix!

Teambuildings in mei en juni

By konsepts / 1 maart 2022
Voel je het ook, de lentekriebels? Wij noemen dit post-corona graag eventkriebels want heel wat bedrijven zitten op hete kolen. Het team terug connecteren staat hierbij voorop, liefst op een leuke locatie met een out-of-the box activiteit.We gaan ons 15de jaar in met KonseptS. Plannen en effectief organiseren, daar zijn we goed in!

Wist je datje

Het zijn de zintuigen die verantwoordelijk zijn voor het triggeren van een emotie. Zij zorgen in het algemeen voor de “state of mind” waarin we verkeren. Het voelen van verbondenheid, blijdschap, motivatie, samenhorigheid,… Het gebeurt allemaal in onze hersenen. Heel wat mensen hebben nood aan échte contacten. Samen iets beleven en lachen, veel lachen. Het vrijkomen van de endorfines doet deugd. Ons hele zijn wordt er gelukkiger door.

Hét juiste event op de juiste plaats

Onze teamevents zijn tot in het kleinste details bedacht en uitgewerkt. De draaiboeken die we opstellen zijn uitgekiend en zorgen net op het juiste moment voor de juiste emotie. Teambuilding is bij ons niet zomaar teambuilding maar een aaneenschakeling van de juiste zintuigenprikkeling op het juiste moment. Aangepast aan de doelgroep en de doelstelling van de dag. Een greep uit ons recente aanbod? Dat kunnen we oplijsten inderdaad. Maar al deze activiteiten horen voor ons in een compleet draaiboek op de juiste locatie, de juiste timing en gekoppeld aan lekker eten en drinken.

Enkele ideetjes

• Drone vliegen • Hoogtechnologische teambuildings met o.a. VR en robots • Reuze windvlieger bouwen • Ecologische teambuilding met wegwerpmateriaal • Vuurlopen • Dog versus man challenge – Touwtrekken tegen wedstrijdhonden • Wim Hof methodieken • Duikinitiaties in bv. Beringen mijn • Segway ritten in de Limburgse bossen • Exclusive diner stories • Moorddiners • Italian nights • …

Locaties waar we graag komen

• We kennen een verborgen parel in de bossen van Zonhoven. • We werken graag op een uitgestrekt groen domein inclusief Alpaca’s in Beringen. • Art Deco Villa met bosrand in Heusden-Zolder is een favoriet. • De imposante mijnterreinen van Heusden-Zolder met magnifiek mijnerfgoed inclusief congrescentrum, vergaderzalen en polyvalente ruimtes. • Beringen mijn oftewel B-Mine met zijn vele sportmogelijkheden zoals duiken, klimmen, -mountainbiken en fietsverhuur. • Hasselt centrum met een gevarieerd aanbod aan hotels + stadsspellen, musea bezoeken, … • Alle andere provincies in Vlaanderen waar we al 15 jaar actief zijn… ?Bekijk zeker ook ons YouTube kanaal voor wat inspiratie.Advies nodig, Ring The KonseptS bell! #ivegotthefix

We’re back and still loving it!

By konsepts / 24 september 2021
We zijn volop terug aan de slag sinds de regering het licht op groen heeft gezet. Voor KonseptS Events is er toch niets zo "écht" als live events. Want het is de emotie die ons in beweging zet. Het in elkaars ogen kunnen kijken als je praat, samen lachen om een zotte frats of een onhandigheid tijdens een teambuilding. Het is samen het glas kunnen heffen op het leven met alle verdriet dat er ergens op de achtergrond speelt. Waar collega's ook van weten en die je een steuntje in de rug kunnen geven of een vriendelijk woord met je delen. Het terug kunnen genieten van live muziek, verrassend entertainment, een surprise act die je nooit eerder hebt beleefd. Het leven is beter als we buiten komen en samen kunnen zijn.Wij bij KonseptS begrijpen zo goed waar en hoe de emoties op de juiste manier getriggerd kunnen worden, opdat mensen huiswaarts gaan met een beter gevoel als dat waarmee ze aangekomen zijn. Een gevoel waarvan wij weten dat het nog enkele dagen of weken kan blijven nazinderen. En als we onze klanten mogen geloven, vaak een gevoel dat zelfs jaren later nog opgerakeld wordt in de bedrijfskantine of op het volgende event. Wij hebben onze eerste 3 post-corona events gefilmd. Omdat het een speciaal gegeven was en ook wij iets willen hebben om later op terug te kijken.Deze compilatie geeft hopelijk duidelijk weer dat wij er enorm veel zin in hebben om weer volop blije klanten te kunnen bedienen.Kan jij eventadvies gebruiken voor je volgende event? #Ringthekonseptsbell #wevegotthefix #eventsmogenweer #personeelsfeest #teambuilding #klantendag #familiedagIk, Sophie Naze, uit graag nog een bijzonder woordje van dank aan Michael Meers van MMContent voor het prachtig in beeld brengen van deze events.

Alexander De Croo rijdt met waterstoftruck

By konsepts / 8 juni 2021
Het vertrouwen krijgen van rederij CMB van de familie Saverys om hun wereldprimeur met CMB.tech te lanceren, dat zet hoge verwachtingen."Hydrogen is the rockstar of the new kind of energies" - Executive Vice-President of the EU Commission Frans TimmermansOp donderdag 3 juni 2021 werd het allereerste multimodaal waterstoftankstation geopend in Antwerpen onder het toeziend oog van heel wat prominenten.In een heuse openingsshow kwamen Executive Vice-President of the EU Commission Frans Timmermans, eerste minister Alexander De Croo, Vlaams Minister-president Jan Jambon, mevrouw Annick De Ridder (Schepen Stad Antwerpen) en de heer Jacques Vandermeiren (CEO Port Of Antwerp) aan zet. Charmant en fier onthaald door CMB.tech CEO Alexander Saverys, gemodereerd door Bieke Ilegems en in een showcreatie van Steven Martin.

Wat was het spannendste moment?

De verschillende Corona protocollen onder de knie krijgen of het moment waarop Alexander De Croo liet weten dat hij wel graag als eerste met de splinternieuwe waterstoftruck zou rijden om hem vervolgens als eerste ook officieel te tanken?Veiligheid op events, dat is onze topprioriteit. We onderzochten in detail alle Covid protocollen en deze werden mee uitgeschreven in een zeer gedetailleerd veiligheidsdossier. Onze Corona eventmanager zorgde ter plaatse voor het goede verloop en onze Corona Safety Patrol zorgde voor de komische noot.

Wat een gevoel, het was er boenk op!

We zijn nog wat euforisch en onze excuses indien het taalgebruik in dit bericht wat overloopt van  trots en stoef. Wat was dit spannend en bij momenten surreëel. Na 15 maanden van inactiviteit staan we terug op scherp.Dit event maakt ons zonder overdrijven nu ook wel echte Corona Event Experts, een toegevoegde waarde die u als bedrijf heel wat kopzorgen bespaart.

Wilt ook u een bedrijfsevent organiseren?

Kan u niet goed kiezen met welke partij u in zee wil gaan voor uw volgende exclusieve bedrijfsevent? Laat onze vakkennis, creativiteit en ervaring u overtuigen. Onze experten staan voor u klaar. Aarzel niet ons te contacteren en ring the KonseptS bell! #Ringthekonseptsbell #Ivegotthefix

Corona veilige events zijn onze topprioriteit

By konsepts / 19 mei 2021
Weeral een stapje dichter, er werden versoepelingen aangekondigd. Weliswaar op datum van vandaag 19/05 nog zonder specificaties, de effectieve eventprotocollen zijn nog niet geschreven. Het is voor velen dus ook nog even koffiedik kijken over hoe de bedrijfsevents er in de praktijk moeten uitzien. We merken ook heel wat vragen op bij onze klanten en wij hebben al wel wat antwoorden.

Hoe pakt KonseptS het aan?

Wij volgen nu alvast het horecaprotocol voor events die we uitvoeren voor de versoepelingen van 9 juni en projecten die we schrijven voor de maanden nadien. Hopelijk volgt het eventprotocol snel en kunnen we de vragen van onze klanten nog gerichter beantwoorden.Events op bedrijventerreinen gaan door op privéterrein en hebben eigenlijk geen specifieke regels. Een apart “Bedrijfsevenementenprotocol” bestaat er niet. Het CERM, Covid Event Risk Model is ook niet van toepassing voor bedrijfsevents op privéterrein blijkt nu na rondvraag. Het CERM dient voorlopig enkel voor events op openbaar terrein met een publiek-en privé karakter.Er wordt voor bedrijfsevents vooral gerekend op het gezond verstand en het volgen van de algemene Corona Richtlijnen (10 geboden) zoals handhygiëne, looproutes, afstand houden, mondmaskers dragen enz.Als een bedrijf beschikt over een eigen Corona bedrijfsprotocol dient dat te worden gevolgd.Wel is het aangewezen voor events met catering om het op dat ogenblik geldende horecaprotocol te volgen, in afwachting van een echt vernieuwd eventprotocol.

Een apart Corona plan in uw algemeen veiligheidsdossier

Wat we wel zeker weten is dat veiligheid altijd voorop moet staan en dat regels te volgen zijn. Daarom zetten wij massaal onze expertise in en stellen we bij elk project een veiligheidscoördinator aan. Dat was ook al voor Corona ons stokpaardje. Veel mensen weten namelijk niet u bij elk evenement verplicht een veiligheidsdossier moet kunnen voorleggen.Aan dit veiligheidsdossier voegen wij nu een apart Corona plan toe. In functie van het event analyseren we de situatie en zetten daar juiste actieplannen tegenover. Dit kan uitmonden in een apart sensibiliseringsplan, hygiëneplan, seating plan, crowd-management plan, handhavingsplan, procedure besmette personen enz.. Als organisator is het namelijk altijd uw verantwoordelijkheid te kunnen tonen op welke manier de veiligheidsrisico’s in kaart werden gebracht en wat er werd gedaan om deze zo laag mogelijk te houden.Op 2 en 3 juni staat ons allereerste 100% live event terug op de boeken. En we zijn er klaar voor. Met onze jarenlange ervaring weten we bovendien als geen ander hoe we events momenteel naar best vermogen moeten uitvoeren met alle externe onduidelijkheden die er zijn.

Wilt ook u een bedrijfsevent organiseren?

Onze experten staan voor u klaar. Aarzel niet ons te contacteren en ring the KonseptS bell!  

Maak kennis met ons nieuwe aanbod LOEP: Lifting Organisations & Empowering People

By konsepts / 15 februari 2021
Ga voor een (online) halve dag programma met onze topcoach Chantal Smedts of kies voor ons exclusiever 28 dagen boost-programma met als summum 1 dynamisch online event onder leiding van coach Chantal Smedts, Evy Gruyaert, Claudia Van Avermaet en een top internationale keynote spreker.Wat de bedrijfsdoelstellingen ook zijn, where focus goes energy flows. Gezonde en gelukkige medewerkers zijn de grootste troef van elk bedrijf. Net daarom is het investeren in elk individu van groot belang zodat de beste teams kunnen gevormd worden die je in staat stellen je langetermijndoelen te bereiken. Door het versterken van elk individu kunnen ook teams herconnecteren, zeker in moeilijke tijdens zoals bijvoorbeeld deze Covid-19-pandemie. LOEP helpt je impact en momentum te creëren en een wezenlijk verschil te maken in het leven van je medewerkers waardoor ook jouw bedrijf groeit.Al jaren maken we met KonseptS een verschil met onze evenementen. We schreeuwen al die tijd ook vooral uit waar het echt zou moeten om draaien! EMOTIES.Ze zijn de sleutel tot elk succes. In een b2b-context werd het woord vaak als te fluffy of te zeemzoet beschouwd en sommige managers proberen nog steeds het woord in meetings te vermijden.Wij niet! En meer dan ooit tevoren gaan we dit benadrukken. Als we zien wat een pandemie zoals Covid-19 op een korte tijdspanne doet met een mens, ja emoties.Elke individu is er onderhevig aan en uiteindelijk heeft de emotionele staat waarin eenieder zich bevindt een grote invloed op de omgeving.In een bedrijfscontext wil dit vooral zeggen: het heeft een enorme invloed op het team en de resultaten. Het is dan ook van cruciaal belang in een onderneming om op de juiste manier aandacht te schenken aan het mentale welzijn van de collega’s. Het heeft een rechtstreeks effect op de sfeer en op de bedrijfsdoelstellingen.In het verleden werden er inspanningen gedaan om teambuildings, feesten of kick-off’s te organiseren waarbij aandacht werd gegeven aan positiviteit. Het samenbrengen van mensen, samen dingen laten beleven, elkaar anders leren kennen. We organiseerden duizenden events waarbij we onder de radar activiteiten en animaties gebruiken die inzetten op het stimuleren van de endorfine en dopamine, de geluk hormonen.Wil jij weten hoe we ervoor kunnen zorgen dat jullie bedrijf een voorsprong neemt? Boek dan hier je afspraak voor een 30 minuten vrijblijvend intake gesprek omtrent LOEP. Er valt alleen te winnen!

Digitaal is het nieuwe event normaal

By konsepts / 15 februari 2021
Hoewel we onze sterke voorkeur voor “live” events niet onder stoelen of banken gaan steken, er waait in onze werking ook een nieuwe wind… een digitale die ons frontaal raakt en die we niet kunnen vermijden.Het is geen kwestie van gewoon ondergaan, het is ook een kwestie van flexibiliteit en wendbaarheid om snel mee te draaien en niet bij de pakken te blijven zitten.Digitaal is tijdelijk het nieuwe normaal hoewel ik ervan overtuigd ben dat het nooit meer echt zal verdwijnen. Daar waar het voordien sporadisch aan bod kwam tijdens een congres of beurs zal het nu altijd een hybride-verhaal worden voor een publiek dat ook gewoon niet meer reist en rustig volgt vanuit zijn eigen kamer.Deze nieuwe vorm vraagt ook andere expertise. Event regie wordt plots tv-regie en de kennis over verschillende streamingplatformen wordt aan de lopende band bijgeschaafd. De platformen werden tot voor kort zelfs nog volledig gebouwd en bewijzen hun performantie dagelijks bij elk nieuw project.Het is geen kwestie van anders werken, het is een kwestie van totààl nieuw werken.We zijn mee, we lopen vooruit. We kennen de materie en werken samen met de beste partners uit dit veld. 10 – 50 of 10.000-den mensen in een online sessie! Ja graag!Weet aub dat het echter allemaal niet zo simpel is als het lijkt. Het stopt niet bij het boeken van een studio. Dan begint het pas. Je voorbereidingen moeten piekfijn zijn, de teksten helder en volledig uitgeschreven. Het script moet tot op de seconde kloppen, geen ruimte voor error in een live setting. Wat met het licht? Hoe klink ik? Hoe kijk ik in de camera? Hoe maak ik het attractief voor mijn publiek? Wanneer komen de bumpers? Wat met filmpjes? Interacties via chatrooms? Live interventies? Cocktails shaken en/of een feestje bouwen?Ook bij dit soort events hangt alles af van de doelstelling en de doelgroep. Die moeten echt helder in kaart worden gebracht. De spanningsboog is kleiner, het moet gewoon barsten van dynamiek en enthousiasme. We zijn verwend als we naar tv kijken, eigenlijk is jullie bedrijfsshow net hetzelfde. Het publiek kijkt en heeft hoge verwachtingen. Ze willen geëntertaind worden of ze kijken binnen de kortste keren weg van het grote scherm naar hun kleine scherm en de aandacht is zoef weg.Het is niet gemakkelijk om een boodschap juist over te brengen als je als spreker enkel de camera voor je hebt. Maar hey, daar zijn technieken voor die onze regisseurs je kunnen leren.Want als je je event uitbesteedt aan KonseptS dan mag je wel wat return verwachten. Dan bouwen we je concept dynamisch, dan geven we het publiek wat ze willen en dan voelen de sprekers zich op hun gemak in onze juiste studio’s onder de professionele begeleiding van onze regisseurs.Ja, je kan alles alleen en neen het lijkt op het eerste zicht allemaal niet zo moeilijk…. Tot de studio is geboekt en je dan de vorm dient te geven.Hoe organiseer je nu een goed digitaal event? Loop je vast in je organisatie? Wil je vrijblijvend gewoon eens weten hoe wij hierbij zouden kunnen helpen? #RingtheKonseptSbell

Vakantie in eigen land is terug van weggeweest

By konsepts / 16 juni 2020
Een thuisvakantie is toch saai? Niets is minder waar. Zelfs Tom Waes, dé Vlaamse wereldreiziger bij uitstek, gaat deze zomer op ontdekking in België. De Staycation Squad, de eerste thuisvakantiemaker in België, maakt van elke thuisvakantie een echte vakantie. Met deze 7 tips van onze Homies krijg jij ook de smaak te pakken.  Meer informatie vind je op www.staycationsquad.be of op facebook @staycationsquad.