Bij ieder project opnieuw creëren eventbureaus voor mij een vleugje Kerstmis.

Een feestje bouwen, dat doe je niet alleen. Eventbureau KonseptS bundelt daarom graag de krachten met andere vakspecialisten om van jouw event een succes te maken. Terwijl in de verte kerstlichtjes fonkelen en sfeervolle liedjes weerklinken, schuiven we aan bij de Kerstman, euh, bij Dries Desmet, artistiek directeur van La Muse Gueule én creatieve (sparring) partner van KonseptS.

Of Dries kort zou kunnen samenvatten wat hij doet met La Muse Gueule? Dat blijkt geen sinecure. Als er iets snel duidelijk wordt, dan wel dat Dries een man van vele talenten is. Van originele animatie bij de verwelkoming van een event tot en met drietalige presentaties, van barbier of barista tot creatieve sparringpartner. En dan hebben we het nog niet gehad over het schrijven van keynotes, het geven van bedrijfsopleidingen of het inlezen van commerciële boodschappen. Het zijn allemaal kolfjes naar zijn hand! En ja, af en toe kom je hem misschien zelfs als Kerstman tegen. “Mensen vragen me wel eens waarom ik niet voor één ding kies, en me daar volledig op toeleg,” zegt Dries. “Maar dat niet-kiezen is nu net mijn keuze. Verwarrend voor mijn klanten is dat niet, met welke vraag ze ook zitten, ze weten dat de kans groot is dat ik er bijna altijd een antwoord op kan bieden met mijn team.”

Andere invalshoek

Bij KonseptS kunnen we zoveel creativiteit alleen maar toejuichen. “Net daarom klikt het ook zo in onze samenwerking,” legt Dries uit. Sommige eventbureaus bellen me met de boodschap ‘We hebben X nodig, kun jij daarvoor zorgen?’. KonseptS belt me met de vraag ‘Welke rol zie jij jezelf spelen in concept X?’. Dat is een totaal andere invalshoek die véél ruimte biedt voor eigen inbreng. Bovendien heb ik als buitenstaander een frisse blik op het project, waardoor ik het thema of concept vaak vanuit een andere invalshoek benader. Die wisselwerking heeft al vaak tot mooie resultaten geleid, bijvoorbeeld in het kader van de ‘Wat als’-events die KonseptS al georganiseerd heeft.”

Liever de Kerstman dan de Sint

In de gezelligste periode van het jaar ziet Dries trouwens een mooie metafoor. “De sinterklaasperiode begin december zet alvast de toon, maar met Kerstmis gaan we all the way. Die periode staat voor sfeer, lichtjes, prachtig ingepakte cadeautjes onder een mooi versierde boom. Alles erop en eraan: een totaalbeleving. En zo is het ook bij een event. Bij een event gaat het niet alleen om de inhoud, het gaat zeker zo veel om de verpakking. Bij ieder project opnieuw creëren eventbureaus voor mij een vleugje Kerstmis. En ik vind het heerlijk om daar deel van te kunnen uitmaken!” Ho ho ho!

Leave a Reply