Skip to main content

Met catering een verhaal vertellen, en dat 350 keer per jaar

Een feestje bouwen, dat doe je niet alleen.

KonseptS bundelt daarom graag de krachten met andere vakspecialisten om van jouw event een succes te maken. Een van die partners is Witti Group, een cateringbedrijf uit Heusden-Zolder dat unieke eetconcepten bedenkt en uitwerkt. Een samenwerking die smaakt naar meer, als we zaakvoerder Tom De Weyer mogen geloven.

“Eten en drinken – tja, vroeger moest dat gewoon lekker zijn, dan was je als cateringbedrijf goed genoeg,” begint Tom. “Maar tegenwoordig willen mensen veel meer dan dat. Daarom brengt Witti een echte beleving naar de tafel.” En dat Witti daar goed in is, mag duidelijk zijn. Ieder jaar organiseert de groep namelijk de catering voor ruim 350 evenementen, waarvan een derde particulier is en twee derde voor bedrijven. “We luisteren naar de klant, naar het verhaal dat hij wilt overbrengen op zijn gasten,” vult Tom aan, “en op basis daarvan denken we na over een creatief belevingsconcept dat zowel letterlijk als figuurlijk zal smaken.”

Originele catering op bedrijfsevenement

Betrokken in het verhaal

En laat beleving nu precies ook zijn waar KonseptS zo graag op inzet. “We zitten inderdaad op dezelfde belevingslijn,” lacht Tom. “Sophie en haar team zijn heel open en transparant over de wensen. Bovendien zijn ze écht bezig met die verhaallijn, waar ze ons vanaf het prille begin van een project bij betrekken. Dat is lang niet bij alle eventplanners het geval, want catering wordt helaas door velen nog altijd gezien als een ‘noodzakelijk kwaad’. Bij KonseptS is een hapje nooit een hapje, maar krijgen we ook de creatieve ruimte om het plaatje helemaal te doen kloppen!”

Nauwe samenwerking KonseptS en Witti Group

Al 8 jaar lang werken KonseptS en cateringbedrijf Witti Group nauw samen. “We hebben al heel wat mooie dingen mogen realiseren,” vertelt Tom. “Een hoogtepunt daarin was voor mij het event voor Atlas Copco – daar hebben we niet alleen een zilveren BEA World award mee gewonnen, het was ook gewoon heel leuk om vijf dagen lang meer dan 1.000 internationale bezoekers culinair in de watten te leggen. Geen sinecure, maar wel een sterk staaltje teamwork.” Daarnaast wordt Tom ook regelmatig geraakt door de verandering die hij opmerkt bij gasten tijdens een event. “Het meest dankbare gevoel in dit werk? Soms zijn er gasten die aanvankelijk geen gemakkelijk publiek lijken, maar uiteindelijk helemaal opbloeien bij het beleven van jouw werk. Als je dan achteraf ook nog heel wat schouderklopjes krijgt, is je ultieme missie volbracht.”

Originele amuse op bedrijfsevenement